06 september 2019

EM update torsdag

Fra golf.dk

Suveræne værter gør rent bord i kvartinalen

Danmarks seniorherrer er i semifinalerne ved EM. Efter at være sluttet på tredjepladsen i slagspilskvalifikationen hed modstanderen Spanien i torsdagens kvartfinale, og det blev en aldeles ensidig affære.

Lær det danske landshold at kende

Værtsnationen var helt overlegen på Rungsted Golf Klub. I foursome udgjorde Henrik Daugaard og Søren Lauritsen en formidabel duo og vandt med 3&2.

Det var et varsel om, hvad spanierne havde i vente. Ingen match nåede til 18. hul, før afgørelsen var faldet ud til fordel for holdkaptajn Hans Stenderups tropper.

I første single vandt Hans Peter Jacobsen med 2&1, og med de samme cifre sejrede seniordanmarksmesteren, Bjørn Nørgaard, kort tid efter.

Michael Flindt afgjorde sin match på 16. hul med 3&2, og selvom Danmark allerede for længst havde sikret sig adgang til semifinalen, gjorde Tony Jensen arbejdet færdig med en sejr på 4&2.

Samlet gav det slutstillingen 5-0; et resultat, der bør give nervøse trækninger i den irske lejr.

Irerne sluttede på andenpladsen i slagspilskvalifikationen, tre slag foran Danmark, så det er to særdeles velspillende hold, som fredag tørner sammen fra klokken 10.18.

Video: Hvad er EM for hold?

Uanset udfaldet af det opgør, kommer Danmark til at spille om medaljer, når europamesterskabet afgøres lørdag.

Link til stillingen