MÅSKE ÈN AF DANMARKS SMUKKESTE GOLFBANER

Naturskønt område
Velkommen til en af Danmarks smukkeste parkbaner. Rungsted Golf Klub ligger i et naturskønt område med et rigt dyreliv. Banen ligger i et varieret terræn med MANGE træer, buske, søer og vandløb - alt placeret på en måde, der gør en runde til en naturoplevelse såvel som en spændende golfoplevelse. Banen er anlagt på mosejord, som betyder, at banen selv i de tørreste somre aldrig tørrer helt ud, og derfor altid er en spændende udfordring på en blød turf og let fugtige greens.

Designet af MacKenzie
Banen er anlagt efter tegninger af Charles Atkinson MacKenzie – bror til den nok lidt mere kendte banedesigner Alister MacKenzie, der blandt andet stod bag Augusta National.

Skjulte udfordringer
De første ni huller byder med sine to par 3-huller og syv par 4-huller på udfordringer for enhver golfspiller. Banens sidste ni huller opfattes som noget lettere - både fordi par 5-hullerne findes her, og fordi flere af par 4-hullerne er korte. Man skal dog passe på med at lade sig lokke af hullernes tilsyneladende lethed, da flere af dem kræver præcise placeringer af udslaget. Specielt banens fire sidste huller er kendt, elsket og frygtet af mange.

Signaturhullet med de flotte rhododendron
15. hul, hvor rhododendronerne blomstrer i maj, er en smuk naturoplevelse og banens signaturhul.

Toiletter og vand på banen
Der er toilet på banen ved 12. green (forefindes i bygningen til venstre for green). Der er vandposter på hullerne 2, 8, 11 og 12.

Åbningstider på banen
Første tee off er kl. 07.00. Det fremgår i øvrigt i GolfBox, hvornår banen er åben.