VI ØNSKER ALLE ET VARMT VELKOMMEN TIL RUNGSTED GOLF KLUB
RGK ønsker, at medlemmerne og deres gæster samt greenfee-spillere, føler sig godt tilpas i klubben. Vi lægger stor vægt på, at alle der besøger klubben mærker den særlige stemning, som beliggenhed, historie og klubbens medlemmer skaber. Det er vigtigt for os at skabe en unik totaloplevelse, hvor modtagelse, service, træningsfaciliteter, banen og til sidst restauranten tilsammen skaber en følelse af, at i Rungsted er golfoplevelse lidt ud over det sædvanlige.

Rigtig god fornøjelse!!

Generelt
Mobilen skal holdes slukket eller være på lydløs. Mobiltelefoni er kun tilladt på parkeringspladsen foran klubhuset. Hunde er ikke tilladt ej heller i Restauranten.

Klubhus og terrasse
Golfsko skal renses for jord og græs.
Golfsko er ikke tilladt i restaurantens pejsestue.
Skabene i omklædningsrummene kan frit benyttes af medlemmer og greenfeegæster under spil på banen, men skal tømmes efter endt spil, og nøglen skal efterlades i låsen.
Glas, flasker og service må ikke medbringes i omklædningsrummene.

Træningsbane og puttinggreen
Det er ikke tilladt at slå bolde over hegnet.
Undgå altid at slå bolde ind på pitch & putt banen.
Boldkurve skal sættes på plads efter brug.
Indsamling af bolde på rangen må kun finde sted ved tom boldmaskine og kun under helt sikre forhold.
Ved spil på pitch & putt banen må kun måtterne anvendes ved udslag.
Den afgrænsede del af måtten nærmest udslagshuset er forbeholdt pro-afdelingen.
Der må aldrig slås fra græsset bag, foran eller mellem måtterne, med mindre der er lagt snore ud foran måtterne på den vestre del af driving rangen (det opslåede område skal repareres grundigt med græsfrøblandingen).

Pitching-green og bunkerområde
Der må ikke slås i retning af parkeringspladsen.
Alle bolde skal samles op efter brug.
Ved bunkerspil skal der tages hensyn til spillere på pitch & putt banen.
Bunkeren skal rives grundigt efter brug.

Spil på banen
Der må tee´es ud fra 1. tee fra kl. 07.00 - tee off fra 10. hul er tilladt fra kl. 9.00.
Banepersonalet har ubetinget fortrinsret på banen, og der må først spilles videre, når der er givet signal.
Der må benyttes træ-tees og Lignum-tees.
Nedslagsmærker på greens skal rettes op, og opslået tørv på fairway skal genplaceres.
Bunkers skal rives, og riven placeres i bunkeren.
Vogne må ikke køres eller trækkes ind over teesteder, greens og bunkers - eller mellem greens og bunkers.
Scootere er kun tilladt efter dispensation fra bestyrelsen og forudsætter forevisning af lægeerklæring.
Der må ikke drives fra 12. og 17. tee, når tog passerer.
Der må ikke spilles, når publikum passerer på de offentlige stier ved 4., 7. og 11. hul.
Banen må ikke anvendes til træning, herunder greens og bunkers.
Der må maksimalt være samlet hcp. på 108 i en bold.

Det påbydes, at alle er med til at hindre unødige forsinkelser på banen
Hold tempo - især når der er mange spillere.
Begræns dine prøvesving.
Vink uopfordret igennem, så snart det er klart, at de efterfølgende spillere går hurtigere, og hullet foran er frit.
Vink igennem før søgning efter en forsvundet bold påbegyndes. (Dette kan ikke tilbagekaldes, selv om bolden findes).
Placér så vidt muligt altid golfbag'en ideelt i forhold til næste teested.
En runde bør ikke tage mere end 3 timer og 55 minutter.

Dress code
Polo-shirts og skjorter med ærmer (damer må spille i polo-shirts uden ærmer).
Golfshorts eller lange bukser.
Sokker/strømper.
Golfsko.