19 juni 2018

Projekt "fairwayopgradering" er igangsat

Fra 2018 og de næste fem år gennemfører Rungsted Golf Klub et stort fairwayprojekt.

Der er behov for gennemgribende dræning, der gennemføres i juli og så topdresses alle 18 fairways med årligt otte applikationer af tilsammen 2.000 tons sand. Dette gentages i årene 2018 til 2022.

Hermed opnås et meget bedre vækstlag, som sikrer, at greenkeeperne - frem for vejret - har kontrollen, og de kan skabe en bedre spiloverflade og en længere golfsæson.

De tre første applikationer er kørt på, og resultatet er meget positivt. Sandet er med til at skabe en mere tæt og ensartet overflade, som giver bedre bæreevne og sikrer et bedre leje for bolden.

Følg udviklingen her på siden, hvor vi løbende vil opdatere på udviklingen af arbejdet.