23 juni 2019

Anne Normann leverer topresultat i Annika Invitational

Rungsteds egen Anne Normann var endnu en gang med helt fremme på den store scene.

Anne har i sidste spillet ”Annika Invitational” og leveret et top-resultat med en meget, meget flot andenplads efter stærkt spil.

Anne har tidligere udtalt, at hun har Annika Sörenstam som inspirationskilde, og på Vasatorps Golfklubb viste hun spil næsten i samme klasse som den 10-dobbelte majorvinder.

Første runde spillede hun i 72 slag, og efter anden runde nåede hun til seks under par samlet med en 68'er på par 73 banen.

- Jeg kom godt fra start. Forholdene er gode derude, det er rigtig fint vejr. Jeg rullede nogle gode putts i, og jeg synes, spillet var meget stabilt. Jeg blev ved med at give mig selv chancer. Det var en god runde i dag med en god putter. Der var ikke særlig mange fejl, sagde Normann efter runden.

I løbet af de første 36 huller er det blevet til 11 birdies, og kun engelske Lily May Humphreys gjorde det bedre.

Ved finalerundens start var Anne derfor tre slag efter Lily May Humphreys. Englænderen har syv sejre i løbet af de seneste to år og kom til Sverige som nummer 26 på amatørernes verdensrangliste.

Derfor var det noget af en opgave, Anne stod foran, men med tre birdies i træk på forni sørgede hun for, at der var spænding til det sidste. Hun nåede til fem under par for dagen efter 10 huller, hvilket bragte hende frem til en delt førsteplads, men det blev alligevel, Humphreys, som løb med sejren.

Sjællænderen noterede dagens eneste bogey på 15. hul. Slaget blev vundet tilbage på afslutningshullet, men hendes 68'er og totalscore i -11 var et for mange til at fremtvinge omspil.

Det blev derfor ikke til sejr i Annika Invitational Europe, men Anne kan være pavestolt af sit spil i løbet af tre dage på Vasatorps Golfklubb – 72, 68, 68 og en andenplads i en stor international turnering med spillere fra 23 nationer er intet mindre end imponerende.

STORT TILLYKKE!!