28 marts 2018

Restaurant Rungsted Golf Klub åbner skærtorsdag

Restauranten åbner skærtorsdag 29. marts
Vejret bliver snart bedre, påsken står for døren, og baren og pejsestuen er færdigrenoveret.

Restauranten åbner derfor for frokostservering i en ”light-udgave” fra skærtorsdag 29. marts.

Vi har indgået aftale med en restauratør, som i perioden indtil de nye forpagtere er på plads, driver vores restauration. Holdet består af kokkene Nicolai og Line samt skiftende tjenere til at supplere dem. Nicolai ejer sammen med to andre partnere Furesøens Golfrestaurant, en café og et cateringselskab og kan hjælpe os i interim perioden med både daglig drift og selskaber.

Indtil videre er der fra skærtorsdag åbent til frokost alle ugens dage mellem kl. 11.30 og 15.00.

På spisekortet er der i første omgang alene varierende smørrebrød, men der kan også købes banesandwich snacks, kage og chokolade; der serveres selvfølgelig også kaffe/te, øl og vand og lækker vin fra Otto Suenson.

Når klubberne-i-klubben starter op, samt lys og temperaturer indbyder til golf senere på dagen, åbnes der også for aftenservering – dette vender vi tilbage til, når det bliver aktuelt.

Vi glæder og til at byde de nye restauratører velkommen og ser frem til sæsonstarten kommer tættere på.

Ny forpagter tiltræder 1. juni
Den nye forpagter af Restaurant Rungsted Golf Klub bliver Thomas Parry og Ken Møller, der begge er uddannet kokke og også ejer Madhuset Substans.

Køkkenchef i Rungsted bliver Thomas Parry, der er uddannet som både kok og konditor.

Thomas har gennem sin karriere kreeret kager og lavet mad på kendte steder som Kommandanten, The Paul og Restaurant Herman i København samt Britiske Waterside Inn og The Fat Duck (begge med flere Michelin-stjerner). Sidenhen har Thomas i flere omgange været ekspert og meddommer i tv-programmet Masterchef.

I Rungsted glæder Thomas sig til at servere lækker, velsmagende mad af friske råvarer til de mange medlemmer – lige fra smørrebrød, salater og burgers til frokost og dagens ret, pandestegt rødspætte og en mør steak til aften.

Der vil altid blive benyttet hjemmebagt brød og fast være lækre hjemmelavede kager på menuen. Til selskaber og fester sætter kun fantasien grænser – med Thomas´ baggrund som både gastronom og dessert-connaisseur er (næsten) alt muligt.

Ken Møllers rolle er mere tilbagetrukket, da han primært står for indkøb, personale og økonomi.

I teamet sammen med Thomas og Ken er også Christina Søegaard Damm, som kompletterer driften med ansvar for arrangementer, logistik, praktik og design. Ken og Christina har også vigtige roller i Substans, hvorfor de fortsat har aktive roller dér.

Foruden Thomas, Ken og Christina bliver der ansat en fast tjener/restaurantchef, som vi for nærværende har til gode at få ansigt på. Det bliver således denne person, som sammen med Thomas, Ken og Christina bliver de genkendelige ansigter i dagligdagen i Restaurant Rungsted Golf Klub.

Det nye team har allerede løftet sløret for nogle af deres planer for restauranten. Og RGKs medlemmer kan se frem til, at der jævnligt bliver arrangeret indbydende, sociale arrangementer for klubbens medlemmer – de nævner f.eks. vinsmagning, østersaften og dessertaften som spændende muligheder.

Vi ser meget frem til, at Thomas, Ken og Christina tiltræder og har store forventninger til det kommende samarbejde.