07 maj 2018

Damerne vandt deres kampe – men ellers var det blandet weekend for Rungsteds divisionshold

Alle klubbens divisionshold har været i aktion både lørdag og søndag.

Status blev fem vundne og fem tabte kampe.

1.holdet herrer tabte desværre begge deres kampe i 3. division og har nu en sej kamp for at nå målet om oprykning til 2. division – det kræver nok, at de resterende fire kampe vindes.

2. holdet herrer vandt deres kamp lørdag med 7-5 i Hedeland, men måtte desværre strække våben søndag med 3-9 i Hillerød.

Dameholdet var weekendens store vindere. Først vandt de sikkert lørdag med 6-3 i Trelleborg, og så søndag vandt de med 6-5, da de besøgte Mølleåens Golfklub.

Unægtelig en stærk start af det nyoprykkede hold, som dermed fører deres pulje og er godt på vej mod 1. division.

Seniorholdet i 1. division besøgte lørdag CGC og tog hjem med et ærgerligt nederlag på 4-10. Søndag spillede de hjemme i Rungsted og viste klassen med sejr på 13-1 over Roskilde. Holdet har finalespil som målsætning, så de gode takter fra søndagens kamp skal nu tages med til næste divisionsweekend i juni.

Veteranholdet i 1. division tabte desværre en tæt kamp lørdag i Søllerød med blot 6-8. Søndag spillede den hjemme i Rungsted og vandt sikkert med 10-4 over Helsingør. Holdet har været i finalespillet i både 2016 og 2017, så målsætning er ganske klar – medaljespil igen.

Første divisionsweekend er spillet med blandede resultater – vi satser på, at alle holdene får sejre i den næste divisionsweekend 16. og 17. juni.

Det skal dog bemærkes, at otte ud af de ti kampe blev spillet på fremmed græs. Så mon ikke vi vil se flere sejre, alene fordi kampene spilles i ”egen hule”.

Vi opfordrer alle til at komme ud og støtte holdende.