29 oktober 2018

"Banens Dag" 27. oktober 2018

Lørdag 28. oktober stillede 55 frivillige op til ”Banens Dag” i Rungsted Golf Klub.

Idéen var, at greenkeeperne kunne få hjælp til en række opgaver, som 55 ekstra sæt hænder kunne løse meget mere effektivt, end hvis det faste banepersonale selv skulle løse opgaverne imellem alle de faste opgaver; og OM det var sandt – der blev turfet bunkers, eftersået greenområder, luget ukrudt, renset bunkers, lagt rullegræs og meget andet.

Til trods for kun fem grader, vind og indimellem også regn blev opgaverne løst med stor effektivitet og præcision, og sammen med de seks greenkeepere der hver styrede et hold, blev der virkeligt rykket. Det var en meget stor fornøjelse at se, hvordan de mange medlemmer tog opgaverne ind under huden og med engagement og ”gå-på-mod” kastede sig ud i det.

Der var stemning, sammenhold og ejerskab over projekterne. Undervejs i arbejdet blev der serveret varm kaffe og små skarpe, så de mange (til tider forfrosne) arbejdere kunne holde blodomløbet i gang.

Efter arbejdet var det øl/vand, hot dogs og pulled pork burgers i klubhuset - MEGET FORTJENT!

I sandhed en stor dag som helt sikkert bliver gentaget, inden sæsonen starter i 2019.

KÆMPE tak til alle der deltog.