01 april 2019

RGK sætter standarden for fremtidens træningsfaciliteter

Rungsted Golf Klub blev i 2018 én af de allerførste klubber i verden, der tilbød medlemmer og gæster at træne med TrackMan’s nyeste produkt, TrackMan Range.

Det revolutionerende system tilbydes nu på hele 15 træningsbåse i Rungsted Golf Klub – og giver golfspillere på alle niveauer mulighed for at træne med TrackMan via deres deres egen telefon eller tablet. App´en kan hentes gratis fra App Store.

Samme teknologi som verdens bedste
Teknologien bag TrackMan Range er den samme som mere end 80% af verdens top-100 golfspillere benytter i deres hverdag, når de træner med deres personlige TrackMan.

“Don’t guess what you can measure”
Alle i Rungsted Golf Klub kan nu få øjeblikkelig feedback på bl.a. boldens hastighed, udgangsvinkel, længde og afstanden til flaget (hvis man har valgt et specifikt flag). App´ens øjeblikkelige feedback og grafiske gengivelse af hvert slag øger træningseffektiviteten og bringer indsatsen på rangen tættere på det virkelige spil på banen. ”I stedet for at gætte hvor langt jeg slog, så har jeg den vigtige information lige ved hånden – det er så at sige slut med at gætte afstande på rangen”, forklarer Club Manager Anders Møller

Træn eller spil et spil – læring via leg
Derudover indeholder appen tre sjove spil: Bulls Eye, Hit It! og Capture The Flag, der alle hjælper med at gøre træningen både sjovere og mere engagerende.  Spillene kan spilles både individuelt eller i samspil med andre.

Grafisk gengivelse af Rungsteds egen range
Grafikken i appen er en præcis genvielse af Rungsted Golf Klubs egen driving range, hvilket gør oplevelsen endnu mere personlig og realistisk.

Meget tilfreds Club Manager og leverandør
”Forestil dig, at hver gang medlemmerne træner på driving rangen, har de deres egen TrackMan med sig – et redskab som normalt kun er pro´erne forundt. Vi er meget stolte over, at Rungsted Golf Klub fra den 28. marts kan tilbyde denne teknologi til sine medlemmer”, siger Club Manager Anders Møller.

”Vi har i en årrække været en synlig partner på træningsanlægget i Rungsted, og er derfor meget glade for nu at være en integreret del af RGKs træningsfaciliteter. Vores TrackMan Range system understøtter visionen om, at Rungsted Golf Klubs medlemmer og gæster skal have den bedst mulige træningsoplevelse” konkluderer Klaus Eldrup-Jørgensen, CEO for TrackMan.

Med TrackMan Range kan man måle alle slagene direkte på telefon eller tablet.