30 maj 2019

Ny Course Manager i Rungsted tiltræder 10. juni

Med virkning fra 10. juni 2019 tiltræder Barry Crawford som ny Course Manager i Rungsted Golf Klub.

Barry har siden 2009 været Golf Course and Estates Manager i PGA Sweden National, der med sine 45 huller har været rangeret som det bedste golf resort i Sverige 7 år i træk og ligeledes ligget højt på Europas top 100 liste.

Barrys greenkeeper-karriere begyndte i 1998 i Prestwick Golf Club, hvor han igennem fem år tilegnede sig de grundlæggende greenkeeper-færdigheder og også opnåede at samarbejde med R&A om etableringen af det britiske amatørmesterskab i 2001. I den samme periode gennemgik Barry flere greenkeeper-faglige uddannelser, som efterfølgende er blevet løbende suppleret, bl.a. på Ohio State University.

Barry tilbragte herefter to år i den af Kyle Philips designede Loch Lomond Golf Club i Scotland (Dundonald Links) og har i de efterfølgende år suppleret karrieren med en række udvalgte ansættelser. Barrys erfaringer omfatter således ansættelser i Bayonne Golf Club i New Jersey, USA, Augusta National Golf Club, The Carrick on Loch Lomond og Macrihanish Dunes Golf Links i Scotland.

Igennem sit virke har Barry medvirket ved opsætningen af baner til en række store internationale turneringer, herunder European Tour turneringen Nordea Masters, som i 2014 og 2015 blev afholdt på PGA Sweden National under Barrys ledelse som Course Manager.

Med sine 39 år har Barry allerede opnået bred erfaring men ønsker nu udfordringen med at skabe det bedst mulige resultat for en stor og klassisk skandinavisk golfklub.

Det harmonerer godt med RGK’s strategi, og vi glæder os meget til at byde Barry varmt velkommen i klubben.