22 april 2018

Fantastisk weekend for Rungsteds talenter

I weekenden 21. og 22. april vandt to af RGKs juniorer på flotteste vis hver en stærkt besat juniorturnering.

I Skanderborg vandt Anne Normann COBRA/PUMA Skanderborg Bilcentrum Open 2018, som var en stærkt besat ranglisteturnering. Turneringen er for junior/ynglinge op til 22 år, så med sine blot 16 år var Anne ikke blandt de ældste spillere, der stillede op.

Efter de to første runder førte Anne med to slag til de nærmeste forfølgere, men på søndagens finalerunde blev tingene virkeligt sat på plads, da Anne med bl.a. fem birdies på scorekortet gik en 66´er og endte med at vinde med hele syv slag ned til nummer to.

I Greve spillede vores 17 årige Ulrik Bæk Jørgensen ranglisteturneringen DJGA Greve Junior Open og vandt efter to runder under par i -4 med tre slag ned til nummer to. Særligt i første runde viste Ulrik talentet, da han med bl.a. fire birdies og en eagle lagde grunden til den samlede sejr.

Både Ulrik og Anne har 11. til 15. april været på fire dages træningslejr i Italien sammen med to andre talenter fra Rungsted samt vores juniortræner Jannik Bolinder. Efter turen udtalte Jannik, at der var store ting i vente, da de viste rigtig gode takter i både træning og spil.

Det må siges, at hans fornemmelse holdt stik – hele Rungsted Golf Klub ønsker de to vindere et kæmpe tillykke med sejren.

Arkivbillede af Ulrik og Anne, da de toppræsterede i Rungsted Callaway Open i 2017.